Villkår

Sist oppdatert 8. Oktober 2024

Letta AS // Letta Forsikringsmegling AS

1. Anvendelsesområde

Disse vilkårene for gjelder for bruk av nettstedet www.letta.no og eventuelle tilknyttede underdomener som drives av Letta AS og/eller datterselskapet Letta Forsikringsmegling AS ("Letta", "vi", "vår" eller "oss") og leveres til deg som bruker av tjenestene ("du"). Disse vilkårene forklarer hvordan du har lov til å bruke nettstedet og alle andre tilknyttede Letta-nettsteder og underdomener ("nettstedet"). Vilkårene gjelder for alle enkeltpersoner som bruker nettstedet, inkludert privatpersoner, selskaper og andre profesjonelle brukere. I hvert tilfelle gjelder vilkårene som er tilgjengelige på nettstedet på tidspunktet for den respektive bruken av nettstedet.

2. Honorar for meglertjenester

Vi tar betalt for tjenestene våre gjennom et forvaltningshonorar. Dette honoraret faktureres separat fra forsikringspremien fra forsikringsselskapet.

Honoraret dekker løpende bistand (oppfølging, rådgiving, tilgang til dataverktøy, anbudsrunder etc.). Vederlaget overskrider aldri besparelsen (No Cure No Pay), og det årlige honoraret er begrenset oppad til 10 % av prisen på skade- og personalforsikring.

Forvaltningshonoraret justeres i tråd med folketrygdens grunnbeløp ved hovedforfall hvert år. Ved betydelige endringer i forsikringspremien, justeres det årlige meglerhonoraret tilsvarende.

3. Fakturering for meglertjenester

Honorar faktureres forskuddsvis for 1 (ett) år sammen med oppdaterte forsikringsdokumenter. Alle betalinger skal skje i henhold til faktura, med betalingsfrist innen 15 kalenderdager. Forsikringsmegling er fritatt for merverdiavgift i henhold til merverdiavgiftsloven av 2009, § 3-6.

4. Taushetsplikt

All informasjon som Letta får tilgang til i forbindelse med avtalen, skal behandles konfidensielt og kun med forsikringsgivere eller der hvor Letta har inngått databehandler avtale for gjennomføring av avtale leveranser. Taushetsplikten gjelder også etter at avtalen er avsluttet.

5. Endringer i villkår

Ingen endringer i villkår skal skje uten skriftlig samtykke fra Kunde.

6. Utenomrettslige klageordninger

Dersom det oppstår tvist mellom kunde og forsikringsformidler (megler) kan oppdragsgiver / kunde kreve behandling i Klagenemden for forsikrings- og gjenforsikringsmegler-virksomhet jf. Forskrift om forsikringsformidling § 5-1.

Ønsker du en uforpliktende sjekk av dine forsikringer?

Vi forteller gjerne om vår tjeneste og svarer på dine spørsmål

Kontakt oss
for en prat